Raskausjooga

Raskausjooga valmentaa aitia synnytykseen ja vauva-arkeen.

Raskausjooga vahvistaa äidin yhteyttä syntymättömään vauvaan ja rentouttaa äidin kehon ja mielen. Moni kätilö pitää joogaa parhaana tapana valmistautua synnytykseen.

Raskausjooga tekee hyvää sekä keholle että mielelle. Se on hyvä kuntoilumuoto raskauden alusta aina synnytykseen saakka. Jooga vahvistaa kehon tasapainoa, ehkäisee ja vähentää kipuja sekä vahvistaa äidin ja vauvan henkistä yhteyttä valmistaen samalla äitiä synnytykseen ja vauva-arkeen.

 

Hoidon tarkoitus:

kehon ja mielen rentouttaminen, synnytykseen valmistautuminen

Palvelun kesto:

60 min

Kenelle:

raskaana olevat äidit

Hinnasto

Suositut kurssimme löydät verkkokaupasta. Muihin palveluihin voit varata ajan verkossa tai puhelimitse.

Raskausjooga (pienryhmä), 5 x 60 min

125 € Näytä kurssit

Tulevat kurssit

Tampere - Mama + Bebe pilates - 5 x 45min

125 € Osta kurssi
|
Paikkoja jäljellä: 9
| Lue lisää
Tunti on suunnattu synnyttäneille äideille sekä vauvoille (2-9 kk). Osassa liikkeissä vauvat  voivat olla mukana ja osan aikaa he voivat olla matolla vieressä. Tunneilla edetään niin äitien kuin vauvojen ehdoilla ja aiempaa pilatesosaamista ei tarvitse olla.

Tampere - Joogaa odottaville äideille - 5 x 60min

115 € Osta kurssi
|
Paikkoja jäljellä: 9
| Lue lisää
Äitiysjoogassa keskitytään erityisesti kehon ja mielen rentoutumiseen. Moni kätilö suosittelee odotusajan joogaa parhaaksi tavaksi valmistautua synnytykseen.

Miksi valita Mama'sin raskausjooga?

Äidin hyvinvointi on meille ykkösasia

Wario Mama’sin jooga tukee lempeästi raskaana olevan äidin hyvinvointia. Tunneilla edetään aina odottavan äidin tarpeiden mukaan.

Raskausjooga vaatii erityisosaamista

Joogaohjaajamme ovat äitien ja vauvojen hyvinvointiin erikoistuneita ammattilaisia. Me kohtaamme jokaisen asiakkaan lämmöllä.

 

Elämän ihanin aika sisältää ainutlaatuisia haasteita

Raskaus koettelee kehoasi monella tavalla. Jooga auttaa kehoasi ja mieltäsi sopeutumaan uuteen ihanaan elämänvaiheeseen.

 

Vauvasi tarvitsee aikaa, tilaa ja lempeyttä jo raskausaikana

Raskausjooga auttaa äitiä herkistymään myös vauvan hyvinvoinnille. Aiempaa joogaosaamista ei tarvitse olla.

Joogaopettaja Juliaana Astren

Sertifioitu joogaopettaja Juliaana Astrén suunnittelee jokaisen joogatunnin rakkaudella:

"Joogaopettajana luon tilan, jossa jokainen odottava äiti voi rentoutua. Kun luottaa ympärillään oleviin ihmisiin ja itseensä, voi kehittyä henkisesti ja fyysisesti sekä palautua arjen kiireistä. Suunnittelen jokaisen tunnin ammattitaidolla ja rakkaudella ryhmän tarpeet huomioiden. "

Raskausjooga valmentaa aitia synnytykseen ja vauva-arkeen.

Raskausjooga

Raskausjoogassa keskitytään kehon ja mielen rentoutumiseen. Samalla vahvistuu yhteys äidin ja syntymättömän vauvan välillä. Moni kätilö pitää odotusajan joogaa parhaana tapana valmistautua synnytykseen.

Joogasta on apua moneen vaivaan:

  • Se helpottaa lihas- ja nivelsärkyjä
  • Se vahvistaa lantionpohjaa
  • Se parantaa yöunia
  • Se parantaa aineenvaihduntaa ja nestekiertoa

Raskausjooga vahvistaa itsetuntemusta ja kehotietoisuutta sekä opettaa keinoja tietoiseen rentoutumiseen. Säännöllisesti jooganneet äidit synnyttävät muita äitejä harvemmin ennenaikaisia ja pienipainoisia lapsia.

Raskausjoogatunnit ovat lempeitä, mutta ne antavat kokeneellekin joogille tilaa kehittyä henkisesti ja fyysisesti. Joogan avulla äiti voi kokea terveen ja hyvinvoivan raskausajan ja olla valmis, kun synnyttämisen hetket koittavat.

Raskausjooga valoisassa tilassa.

Jooga tasapainottaa mielen ja kehon

Raskausjooga vähentää arjen tuomaa kireyttä sekä tasapainottaa äidin kehoa ja mieltä. Vaikka joogaa voidaan pitää kuntoilumuotona, sen ei pidä olla fyysisesti liian kuormittavaa. Raskaus itsessään kuormittaa äidin kehoa ja mieltä, eikä joogan tarkoituksena ole lisätä rasitusta. Päinvastoin: jooga auttaa äitiä vapautumaan mielen ja kehon jännityksistä ja arjen kuormituksesta.

Jooga antaa raskaana olevalle työkaluja myös tulevaa synnytystä varten. Joogatuntien kuluessa keho ja mieli valmistautuvat synnytykseen. Samalla äiti voi tietoisesti opetella asentoja, liikkeitä ja hengitystekniikoita, jotka ovat H-hetkellä kullanarvoisia.

Raskausjoogassa sovelletaan tavallista joogaharjoitusta. Sovelletuilla harjoituksilla voidaan tukea odottavan äidin kehon ja mielen erityistarpeita. Jooga lisää kehon liikkuvuutta ja lihasvoimaa muttei rasita luustoa ja niveliä, kuten moni muu liikuntamuoto tekee.

Oman intuition kuunteleminen on tärkeää. Jos jokin liike ei tunnu hyvältä, sitä ei kannata tehdä. jos väsyttää, keho ja mieli tarvitsevat todennäköisesti enemmän lepoa kuin harjoitusta.

 

raskausjooga pian myos tampereella

Raskausjooga valmistaa äitiä ja vauvaa

Joogaliikkeet avaavat, vahvistavat ja rentouttavat.

Raskausjooga kohdentuu erityisesti näihin:

  • rintarangan lihakset
  • hartioiden lihakset
  • selän lihakset sekä
  • lantion- ja vatsanseudun lihakset

Näiden lihasten vahvistuessa paranee myös arjen ergonomia. Ihanteellinen ergonomia auttaa äitiä kannattelemaan kohtua ja  suojaamaan kehoa ylimääräiseltä rasitukselta.

Raskausjooga kehittää myös tasapainoa. Tasapainoisessa kehossa vauva pystyy asettumaan optimaaliseen asentoon. Tämä helpottaa synnytyksen kulkua niin vauvan kuin äidinkin kannalta. Myös joogatunneilla harjoitelluista hengitystekniikoista on konkreettista apua synnytyksen hetkillä.

Odottavan äidin keho tuottaa hormonia, joka rentouttaa niveliä ja pehmentää kehoa. Siksi kaikki liikkeet tehdään rauhallisesti ja hallitusti, ylivenyttämistä välttäen.

Henkiset hyödyt

Joogalla on paitsi fyysisiä myös psykologisia hyötyjä. Odottavan äidin kannalta joogan tarjoamat henkiset hyödyt ovat ensiarvoisen tärkeitä: kehon ja mielen tasapainon lisääntyessä vahvistuu myös yhteys syntymättömän vauvan kanssa.

Tietoinen rentoutuminen helpottaa äidin mahdollisia huolia ja auttaa suhtautumaan muutoksiin ilolla. Näitä joogassa opittavia taitoja on hyvä harjoittaa myös arjessa, ennen synnytystä ja vauvan syntymän jälkeen.

Wario Mama’sin joogatunti tarjoaa odottavalle äidille hetkiä, jolloin äiti saa keskittyä täysipainoisesti ainoastaan käsillä olevaan hetkeen. Tunnin jälkeen olo on täysin rentoutunut. Stressihormonitasot laskevat, ja elimistöön erittyy kehon omia mielihyvähormoneja, joista hyötyy äidin lisäksi myös vauva.

 

Osteopatia sopii myos lapsille.

Hengitys on tärkeä osa joogaa

Joogatunneilla opittava syvä hengitys auttaa moneen. Tutkimusten mukaan syvä hengitys lisää veren happipitoisuutta, rentouttaa lihaksia, parantaa ryhtiä, auttaa päänsärkyyn ja uniongelmiin sekä laskee ahdistusta ja stressiä. Hengitystekniikoiden harjoittelu onkin konkreettinen apu synnytyksessä ja vauva-arjen keskelläkin.

Kurssin voi käydä missä tahansa raskauden vaiheessa tahansa. Eri raskausvaiheissa olevat äidit huomioidaan tuntien rakenteessa ja kaikissa harjoituksissa.

Ryhmä odottavia äitejä muodostaa ainutlaatuisen ympäristön, jossa odottavan äidin on turvallista rentoutua ja keskittyä hetkeen.